Klachtenreglement
Bewoners, hun familie of vertegenwoordigers kunnen een klacht indienen bij Martha Flora. Ook klachten die voortkomen uit de Wet zorg en dwang vallen hieronder. Klachten kunnen bijdragen aan verbetering van de diensten, het welzijn en de zorg die door Martha Flora worden geboden. De volgende mogelijkheden zijn er om uw klacht bij Martha Flora kenbaar te maken.
1. Mondeling
Dit gebeurt bij voorkeur rechtstreeks bij de betrokken medewerker en/of locatiemanager. Tevens kan een klacht ingediend worden bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Martha Flora. U kunt deze telefonisch bereiken via 020 747 4325 of een mail sturen naar [email protected]
2. Schriftelijk
U kunt u klacht kenbaar maken via het klachtenformulier Martha Flora. Het klachtenformulier kunt u hier downloaden.
De klachtenfunctionaris neemt binnen vijf werkdagen na de ontvangst van de klacht contact met u op en bespreekt met u de mogelijkheden van de klachtbehandeling. Een klacht wordt – in principe – binnen zes weken met u afgehandeld.
3. Geschillencommissie
Als uw klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld of u bent het niet eens met de uitspraak dan kunt u uw klacht voorleggen aan De Geschillencommissie zorg. Meer informatie over de werkwijze en de bereikbaarheid van De Geschillencommissie zorg vindt u op www.degeschillencommissiezorg.nl
Wilt u meer weten over het klachtenreglement van Martha Flora?
Klachtenregeling Martha Flora klik hier.
Klokkenluidersregeling
Is er sprake van een maatschappelijke misstand, dan valt deze onder de klokkenluidersregeling. Het gaat dan om een situatie dat ernstige gevolgen heeft én de kwestie (handeling of nalatigheid) raakt niet enkel persoonlijke belangen, maar gaat meerdere mensen aan.
Er moet in de situatie tevens sprake zijn van één of meer van de volgende kenmerken:
- Er is sprake van een overtreding van de wet of op grond van een wettelijk voorschrift opgestelde interne regels vastgesteld door de organisatie;
- Er is gevaar voor de volksgezondheid;
- Er is gevaar voor de veiligheid van personen;
- Er is gevaar voor de aantasting van het milieu;
- Er is gevaar voor het goed functioneren van de organisatie als gevolg van onbehoorlijk handelen of nalaten
In al deze gevallen moet het maatschappelijk belang in het geding zijn. Klik hier voor meer informatie over de regeling.
Klik hier om een melding te maken: Portal de comunicaciones (ulisesgrc.net)